top of page

KVĚTINKA a SLUNÍČKO

Třídy běžného typu

Běžné třídy jsou věkově smíšené s možností integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Při jejich naplňování zohledňujeme sourozenecké vazby a přání rodičů. Dětem vytváříme podmínky, pro jejich všestranný rozvoj podle jejich individuálních potřeb. Jsou jim nabízeny činnosti různorodého charakteru, které rozvíjí jejich dovednosti a schopnosti. Hlavním prostředkem vzdělávání je hra v nejrůznějších podobách, prožitkové, situační, sociální a kooperativní učení a aktivity, které jsou založeny na přímých zážitcích dětí. Při získávání nových poznatků děti zapojují co nejvíce smyslů, aby došlo k pochopení a uvědomění si.

 

Děti vedeme k samostatnosti, vzájemné spolupráci, pomoci, ochotě poradit druhému a poučit se z předchozích neúspěchů. Velký důraz klademe na prevenci, rozvoj a podporu řečových dovedností. Pro úspěšný vstup dětí do školy zařazujeme každoročně pro děti plnící povinné předškolní vzdělávání Metodu dobrého startu. Vytváříme prostředí pro inkluzivní vzdělávání dětí s různou mírou podpůrných opatření. Přítomnost asistentky pedagoga ve třídě umožňuje učitelkám zařazovat více činností ve skupinkách, věnovat se dětem individuálně.

 

Děti mají dostatek prostoru pro své zájmy, individuální a kooperativní hry. Mají možnost poznávat, experimentovat a tvořit dle vlastní fantazie. Vytváříme dětem stimulující, klidné a příjemné prostředí, aby se cítily dobře, spokojeně a bezpečně, aby do MŠ chodily s radostí a očekáváním příjemně prožitého dne.

Kid Malování

ZVONEČEK, KORÁLEK,

MOTÝLEK a BERUŠKA

   Speciální třídy

Do speciálních tříd Zvoneček, Korálek, Motýlek a Beruška jsou zařazovány děti se speciálními vzdělávacími potřebami (s autismem, tělesným, kombinovaným, mentálním, řečovým či smyslovým postižením) na základě doporučení školských poradenských zařízeních. V každé třídě je snížený počet dětí, o které se starají 2 speciální pedagožky a 1 asistent pedagoga.

 

Při vzdělávání dětí využíváme metodu strukturovaného učení, alternativní komunikaci VOKS, léčebnou tělesnou výchovu, ergoterapii, canisterapii, bazální a senzomotorickou stimulaci.

 

Třídy jsou prostorově členěny dle zásad TEACCH programu. Děti užívají denní režim sestavený z piktogramů. Princip strukturovaného učení je uplatňován při individuálních i skupinových činnostech. Komunikační schopnosti jsou rozvíjeny pomocí alternativní komunikace. Při stimulaci a podpoře řečového vývoje dětí spolupracujeme s klinickou logopedkou. Děti se také učí formou prožitkového učení, během kterého si osvojují, co nejvíce prožitků z reálného prostředí, které je obklopuje. Nácviky sociální interakce a kooperace při hře pomáhají dětem zvládat pro ně náročné sociální situace. Třídy Zvoneček a Korálek jsou vybaveny speciálními hračkami a kompenzačními pomůckami, které pomáhají rozvíjet komunikaci, smyslové vnímání, jemnou a hrubou motoriku a hudební cítění dětí.

 

Každé dítě má možnost se účastnit různých činností a aktivit společně s dětmi z běžných tříd – divadelní představení, slavnosti, společné hry na zahradě, vycházky aj. Pravidelně se děti mají možnost zapojit do společných her v běžných třídách. Velký důraz je kladen na individuální přístup s přihlédnutím ke schopnostem, dovednostem, zájmům a potřebám každého dítěte.

Hraní s dřevěnými hračkami

Charakteristika tříd

Mateřská škola Naděje

ms nadeje 8.png
logo-naděje-2_edited.jpg

Kontakty

 

Tel: 558 633 480

E-mail: zsnadeje@seznam.cz

IČO: 60046104

ID schránky: 22cjjgq

Adresa

 

ZŠ a MŠ Naděje

Frýdek - Místek

Škarabelova 562,

738 01

logo-naděje-2_edited.jpg

+420 595 171 168

  • Facebook
bottom of page