KVĚTINKA a SLUNÍČKO
Třídy běžného typu
Běžné třídy jsou věkově smíšené s možností integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Při jejich naplňování zohledňujeme sourozenecké vazby a přání rodičů. Dětem vytváříme podmínky, pro jejich všestranný rozvoj podle jejich individuálních potřeb. Jsou jim nabízeny činnosti různorodého charakteru, které rozvíjí jejich dovednosti a schopnosti. Hlavním prostředkem vzdělávání je hra v nejrůznějších podobách, prožitkové, situační, sociální a kooperativní učení a aktivity, které jsou založeny na přímých zážitcích dětí. Při získávání nových poznatků děti zapojují co nejvíce smyslů, aby došlo k pochopení a uvědomění si.
Děti vedeme k samostatnosti, vzájemné spolupráci, pomoci, ochotě poradit druhému a poučit se z předchozích neúspěchů. Velký důraz klademe na prevenci, rozvoj a podporu řečových dovedností. Pro úspěšný vstup dětí do školy zařazujeme každoročně pro děti plnící povinné předškolní vzdělávání Metodu dobrého startu. Vytváříme prostředí pro inkluzivní vzdělávání dětí s různou mírou podpůrných opatření. Přítomnost asistentky pedagoga ve třídě umožňuje učitelkám zařazovat více činností ve skupinkách, věnovat se dětem individuálně.
Děti mají dostatek prostoru pro své zájmy, individuální a kooperativní hry. Mají možnost poznávat, experimentovat a tvořit dle vlastní fantazie. Vytváříme dětem stimulující, klidné a příjemné prostředí, aby se cítily dobře, spokojeně a bezpečně, aby do MŠ chodily s radostí a očekáváním příjemně prožitého dne.
![Kid Malování](https://static.wixstatic.com/media/11062b_3d8452d19ccf44fb84070923635e698e~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_654,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/Kid%20Malov%C3%A1n%C3%AD.jpg)
ZVONEČEK, KORÁLEK,
MOTÝLEK a BERUŠKA
Speciální třídy
Do speciálních tříd Zvoneček, Korálek, Motýlek a Beruška jsou zařazovány děti se speciálními vzdělávacími potřebami (s autismem, tělesným, kombinovaným, mentálním, řečovým či smyslovým postižením) na základě doporučení školských poradenských zařízeních. V každé třídě je snížený počet dětí, o které se starají 2 speciální pedagožky a 1 asistent pedagoga.
Při vzdělávání dětí využíváme metodu strukturovaného učení, alternativní komunikaci VOKS, léčebnou tělesnou výchovu, ergoterapii, canisterapii, bazální a senzomotorickou stimulaci.
Třídy jsou prostorově členěny dle zásad TEACCH programu. Děti užívají denní režim sestavený z piktogramů. Princip strukturovaného učení je uplatňován při individuálních i skupinových činnostech. Komunikační schopnosti jsou rozvíjeny pomocí alternativní komunikace. Při stimulaci a podpoře řečového vývoje dětí spolupracujeme s klinickou logopedkou. Děti se také učí formou prožitkového učení, během kterého si osvojují, co nejvíce prožitků z reálného prostředí, které je obklopuje. Nácviky sociální interakce a kooperace při hře pomáhají dětem zvládat pro ně náročné sociální situace. Třídy Zvoneček a Korálek jsou vybaveny speciálními hračkami a kompenzačními pomůckami, které pomáhají rozvíjet komunikaci, smyslové vnímání, jemnou a hrubou motoriku a hudební cítění dětí.
Každé dítě má možnost se účastnit různých činností a aktivit společně s dětmi z běžných tříd – divadelní představení, slavnosti, společné hry na zahradě, vycházky aj. Pravidelně se děti mají možnost zapojit do společných her v běžných třídách. Velký důraz je kladen na individuální přístup s přihlédnutím ke schopnostem, dovednostem, zájmům a potřebám každého dítěte.
![Hraní s dřevěnými hračkami](https://static.wixstatic.com/media/11062b_e3ebcc9b048c4d2089ea40c54136a455~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_653,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/Hran%C3%AD%20s%20d%C5%99ev%C4%9Bn%C3%BDmi%20hra%C4%8Dkami.jpg)
Charakteristika tříd
Mateřská škola Naděje
![ms nadeje 8.png](https://static.wixstatic.com/media/64065b_c9f581e5981842e4b7b7c487a21fc019~mv2.png)
![logo-naděje-2_edited.jpg](https://static.wixstatic.com/media/269dc0_5d5980ecee55494dabb6c5979cf79653~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_392,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/logo-nad%C4%9Bje-2_edited.jpg)
Adresa
ZŠ a MŠ Naděje
Frýdek - Místek
Škarabelova 562,
738 01