top of page
logo-naděje-2_edited.jpg

+420 558 633 480

  • Facebook
  • Instagram
Ve škole

Školní vzdělávací program ZŠ

Zaměření školy

Naše škola je zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Máme zkušenosti se vzděláváním žáků s tělesným postižením, smyslovým postižením, i s žáky s kombinovanými vadami. Také se specializujeme na vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra nebo s poruchami chování. Žáci obvykle tvoří třídy spojených ročníků, tzn. ve třídě se nacházejí žáci například druhé a třetí třídy.. 

Školní vzdělávací program Škola porozumění je obsahově a metodicky koncipován tak, aby respektoval individuální zvláštnosti žáka s různým druhem hendikepu a zároveň všestranně rozvíjel žákovu osobnost. Metody a formy práce zajišťují klidné a motivační prostředí pro vzdělávání žáků. Školní vzdělávací program modifikuje výstupy RVP ZV podle schopností a možností jednotlivého žáka, včetně tzv. minimálních výstupů pro žáka s mentálním postižením, nebo podle potřeby je vypracován pro žáka IVP .

Aplikace RVP ZV je determinována také specifikou tříd, které jsou zřízené pro žáky s vývojovou poruchou chování nebo vadami řeči, pro žáky s mentálním postižením, pro žáky s PAS nebo více vadami.

Strategie ŠVP:

  • přesvědčení pedagogů o možnosti být nápomoci učení všech žáků

  • důvěra v úspěšnost všech dětí

  • snaha poskytovat rozmanitost ve vzdělávání

  • uplatňování systematických postupů při sledování a hodnocení pokroků žáků

  • poskytování opory členům pedagogického sboru.

Principy ŠVP jsou prvky kooperativního učení:

  • společný cíl

  • společná cesta

  • rozmanitost nabídky a efektivita

  • reflexe a zpětná vazba

  • koordinace a spolupráce.

Výchovně vzdělávací strategie pro naplňování klíčových kompetencí:

  • Kompetence k řešení problémů

  • Kompetence k učení

  • Kompetence komunikativní

  • Kompetence občanské

  • Kompetence pracovní

  • Kompetence sociální a personální.

​​

R6M20511.jpg

Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

• spolupráce školy se školskými poradenskými zařízeními při navrhování doporučení pro vzdělávání, organizaci výuky, nabídky vzdělávacích předmětů pro žáka s    podpůrnými opatřeními

• spolupráce se zákonnými zástupci při realizaci podmínek a průběhu vzdělávání dítěte

• aplikace výstupů ŠVP v podobě  IVP pro jednotlivé žáky nebo využívání minimálních výstupů RVP ZV

• zařazování předmětu speciálně pedagogické péče, zařazování disponibilních hodin pro posílení výuky cizího jazyka

• respektování osobnostních zvláštností, schopností, osobnostního tempa žáka

• vyhodnocování IVP dvakrát ročně a plánování nástupných cílů ve vzdělávání

• využívání odpovídajících speciálně pedagogických a didaktických pomůcek a metod při výuce včetně využívání asistenta pedagoga nebo druhého pedagoga ve      výuce

• využívat odpovídající metody průběhu hodnocení vzdělávání a výsledků vzdělávání žáka s podpůrnými opatřeními

• vyhodnocování systematické péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na metodických sezeních pedagogů školy

• realizace a uplatňování moderních a alternativních postupů při vzdělávání žáků s hendikepem.

• rozvíjet svou vnitřní motivaci

• učit se pečlivosti

• být vytrvalý, umět dokončit započatou práci

• zkontrolovat dokončený úkol

• k práci přistupovat hospodárně

• umět aplikovat získané dovednosti na podobné úkoly

• znát pracovní postup a umět ho dodržovat

• vytvářet si představy o svém budoucím uplatnění na základě získaných dovedností

Průřezová témata:

Realizace průřezových témat má nezastupitelné místo při vzdělávání všech žáků, u kterých je upravován obsah a výstupy ze vzdělávání od 3. stupně podpůrných opatření. Průřezová témata obsahují silný výchovný aspekt a napomáhají osobnostnímu a charakterovému rozvoji těchto žáků, vytvářejí prostor pro utváření postojů a hodnotového systému. Proto je při výuce našich žáků kladen důraz především na kultivaci jejich postojů a hodnotových orientací.

Nároky kladené na utváření vědomostí a dovedností žáků respektují jejich individuální možnosti. Tematické okruhy průřezových témat procházejí napříč vzdělávacími oblastmi a umožňují propojení vzdělávacích obsahů oborů. Tím přispívají ke komplexnosti vzdělávání žáků a pozitivně ovlivňují proces utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků.

Průřezová témata jsou propojena se vzdělávacím obsahem konkrétních vyučovacích předmětů a s obsahem dalších činností žáků realizovaných ve škole i mimo školu.

R6M20606.jpg
logo-naděje-2_edited.jpg

Kontakty

 

Tel: 558 633 480

E-mail: zsnadeje@seznam.cz

IČO: 60046104

ID schránky: 22cjjgq

Adresa

 

ZŠ a MŠ Naděje

Frýdek - Místek

Škarabelova 562,

738 01

bottom of page